Již uplynuly 2 měsíce, co se ulomila část jednoho schodu na sestupu do tramvajové zastávky Jírova, směr Hlavní nádraží. Po celou dobu je schodiště uzamčeno kvůli jedinému schodu, tedy jeho asi metrové části, a lidé musí denně utíkat dalších 30 metrů na protější sestup, aby rychle sestoupili 2 patra po kovovém schodišti, nebo výtahem, ale to už jim obyčejně jedna tramvaj ujede. Tisíce lidí denně tak musí čekat na další tramvaj a zdržet se na cestě do práce či jinam i 10 minut, než přijede tramvaj další. Se schodem se po celou dobu vůbec nic neděje, nikoho kompetentního to nejspíše nezajímá, než aby se věc měla k nápravě, a tak se zdá, že budeme čekat nejspíše třeba do léta, nebo se schodiště nehodlá asi otevřít už vůbec?
Samozřejmě bylo správné, že po ulomení schodu došlo k uzamčení, aby se někomu nic nestalo. Všichni si ale mysleli, že se to během týdne, čtrnácti dní, opraví. Na mříži nad schodištěm je po celou dobu omluvná cedule, aby lidé využili druhý sestup na druhém konci dlouhé zastávky. Pro staré lidi je to ale další námaha, denně přecházet až k potravinám Albert, na konec plochy, kde je druhý - kovový sestup do zastávky. Navíc, pokud prší, nebo ani pršet nemusí, při sestupu kovovým schodištěm prší za krk voda nebo prach a nepořádek, propadající skrze perforované ocelové schody tím, jak další lidé šlapou po schodech o patro výše.
Po celou dobu se už nic nedělo, ani žádné oznámení o tom, kdy bude schod opraven, přitom je to pro zedníka záležitost hodiny, plácnout na místo cement a přilepit dva mramorové podélné segmenty na původní místo. To by tu ale nesměla být lidská lhostejnost a nezájem kompetentních, jinak si to doopravdy nedokážeme vysvětlit, proč tato malá část schodu nemohla být již dávno opravena.
Pokud za to mohly veliké mrazy, že by snad cement nestvrdnul nebo zmrznul, tak ty již skončily koncem února. A schodiště je dále a dále uzamčeno a stovky lidí musejí denně utíkat na druhý konec, pak točitým schodištěm, a stejně jim jedna tramvaj zpravidla ujede. Jiná možnost ale není, dostat se MHD do města, a tak lidem nic nezbývá a nikoho to nezajímá. Proč se na všechno až tolik kašle? Kdo za to může?!
Pokud oprava tak jednoduchá není, proč se onen schod pevněji neohradí, aby lidé mohli využívat celý zbytek schodiště? Plánuje se měnit celé schodiště? A proč musí být do té doby tolik měsíců uzavřeno a nepoužitelné jen kvůli malé části jednoho schodu? Co je to za nesmysl? Nejspíše o tom rozhodují ti, kteří to schodiště a tramvaj vůbec nepoužívají. Ale lidem již došla trpělivost a tak se lhostejnost kompetentních stane veřejně ještě známější, než jen v oblasti všech ulic kolem zastávky Jírova v horní nové Líšni...
Text a foto: Kamil Pokorný
Kategorie:
Komentáře
Oprava schodišt
Dobrý den, dovoluji si uveřejnit komunikaci mezi vedením radnice a DPMB a.s., OD MMB a BKom .a.s. Nyní jsme obdrželi příslib, že se podepisuje smlouva se zhotovitelem opravy. Pevně věřím, že schodnice budou co nejdříve opraveny.
Vážený pane místostarosto, přeposílám zjištění Ing. Martina Smejkala.
S pozdravem
Iva Frýzová
Dobrý den,
plochy v okolí tramvajové zastávky Jírova jsou komunikačním majetkem Statutárního města Brna ve správě OD-MMB (ing. Bc. Pospíšek, tel. 542174230), dle kterého bude v příštím týdnu podepsaná smlouva se zhotovitelem opravy s následnou realizací.
S pozdravem
Ing. Martin Smejkal
vedoucí oddělení techniků na sektorech
středisko správy komunikací
-----------------------------------------------------------------------------------------
Brněnské komunikace a.s., Renneská třída 787/1a, 639 00 Brno
Tel.: +420 532 144 280| Mobil: +420 604 211 283
E-mail: smejkal@bkom.cz | Web: www.bkom.cz
From: Miloš Freiberg [mailto:freiberg@brno-lisen.cz]
Sent: Thursday, March 9, 2017 2:59 PM
To: Frýzová Iva, Ing. <Fryzova@bkom.cz>
Subject: Zastávka Jírova
Dobrý den vážená paní Frýzová,
před nějakým časem jsem komunikoval s DPMB a.s. s prosbou o opravu přístupové cesty na tramvajovou zastávku Jírova ve směru do města (jednalo se o prasklé schodnice – viz. komunikace níže). Ze strany DPMB mi bylo sděleno, že o problému vědí a připravují se kroky na opravu, čeká se pouze na vhodné klimatické podmínky. Včera jsem se na DPMB a.s. obrátil s prosbou, jelikož dle mého soudu vhodné klimatické podmínky nastaly, kdy v nejbližší době dojde k opravě poškozených schodnic. Byl jsem odkázán na OD MMB jako vlastníka objektu a ten mě odkázal na BKom a na Vás.
Rád bych Vás tedy požádal o informaci, kdy předpokládáte opravu poškozených schodnic, vzhledem ke skutečnosti, že se jedná o hlavní přístupovou cestu na zastávku, působí současný stav občanům značné problémy.
Děkuji za odpověď a přeji hezký zbytek dne
PhDr. Miloš Freiberg
II. místostarosta
Úřad městské části Brno-Líšeň
Jírova 2, 628 00 Brno
tel. : 544424812
mobil : 778 745 267
e-mail : freiberg@brno-lisen.cz
From: Josef Klepáček [mailto:klepacek.josef@brno.cz]
Sent: Thursday, March 9, 2017 12:13 PM
To: 'Miloš Freiberg' <freiberg@brno-lisen.cz>
Subject: RE: Zastávka Jírova
Vážený pane Freibergu,
opravy přístupových cest, které jsou majetkem OD MMB spravuje BKOM. Obraťte se prosím na paní Frýzovou, kontakt viz níže.
Vedoucí střediska správy komunikací:
Ing. Iva Frýzová
532 144 288
fryzova@bkom.cz
S pozdravem
Ing. Josef Klepáček
Magistrát města Brna | Odbor dopravy | Oddělení koncepce dopravy
Kounicova 67 | 601 67 Brno
T 542 174 445 | M 777 617 013
klepacek.josef@brno.cz | www.brno.cz
Kalendář
From: Miloš Freiberg [mailto:freiberg@brno-lisen.cz]
Sent: Thursday, March 09, 2017 11:18 AM
To: klepacek.josef@brno.cz
Subject: Zastávka Jírova
Dobrý den vážený pane Klepáčku,
doufám, že se obracím na správnou osobu, pokud ne, prosím o informaci, kdo má na OD MMB na starosti.
Před nějakým časem jsem komunikoval s DPMB a.s. s prosbou o opravu přístupové cesty na tramvajovou zastávku Jírova ve směru do města (jednalo se o prasklé schodnice – viz. komunikace níže). Ze strany DPMB mi bylo sděleno, že o problému vědí a připravují se kroky na opravu, čeká se pouze na vhodné klimatické podmínky. Včera jsem se na DPMB a.s. obrátil s prosbou, jelikož dle mého soudu vhodné klimatické podmínky nastaly, kdy v nejbližší době dojde k opravě poškozených schodnic. Byl jsem odkázán na OD MMB jako vlastníka objektu.
Rád bych Vás tedy požádal o informaci, kdy předpokládáte opravu poškozených schodnic, vzhledem ke skutečnosti, že se jedná o hlavní přístupovou cestu na zastávku, působí současný stav občanům značné problémy.
Děkuji za odpověď a přeji hezký zbytek dne
PhDr. Miloš Freiberg
II. místostarosta
Úřad městské části Brno-Líšeň
Jírova 2, 628 00 Brno
tel. : 544424812
mobil : 778 745 267
e-mail : freiberg@brno-lisen.cz
From: Kučírková Jitka [mailto:jkucirkova@dpmb.cz]
Sent: Wednesday, March 8, 2017 2:08 PM
To: 'freiberg@brno-lisen.cz' <freiberg@brno-lisen.cz>
Cc: Vrbka Pavel ml. <pavrbka@dpmb.cz>
Subject: RE: Dotaz č.142/2014 - Zastávka Jírova
Dobrý den, pane Freibergu,
s Vaším dotazem se, prosím, obraťte na Odbor dopravy Magistrátu města Brna, který je majitelem objektu a zajišťuje jeho opravu.
Přeji hezký den.
Jitka Kučírková
informační kancelář
Dopravní podnik města Brna , a.s.
Hlinky 151
656 46 Brno
pracoviště: Novobranská 18, Brno
Tel. : +420 543 174 319
email: jkucirkova@dpmb.cz
From: Miloš Freiberg [mailto:freiberg@brno-lisen.cz]
Sent: Wednesday, March 08, 2017 12:02 PM
To: Vrbka Pavel
Subject: RE: Dotaz č.142/2014 - Zastávka Jírova
Dobrý den vážený pane Vrbko,
dovoluji se připomenout s opravou poničených schodnic na tramvajové zastávce Jírova ve směru do města. V poslední době se začínají ze strany občanů množit dotazy na termín opravy a otevření přístupového schodiště. Prosím o informaci, na jaký termín je plánována oprava, neboť klimatické podmínky již opravu, dle mého soudu, dovolují.
Děkuji za Vaši odpověď a přeji hezký zbytek dne
PhDr. Miloš Freiberg
II. místostarosta
Úřad městské části Brno-Líšeň
Jírova 2, 628 00 Brno
tel. : 544424812
mobil : 778 745 267
e-mail : freiberg@brno-lisen.cz
From: Kučírková Jitka [mailto:jkucirkova@dpmb.cz]
Sent: Tuesday, January 24, 2017 3:07 PM
To: 'freiberg@brno-lisen.cz' <freiberg@brno-lisen.cz>
Subject: FW: Dotaz č.142/2014 - Zastávka Novolíšeňská
Dobrý den,
níže Vám přeposílám vyjádření k Vašemu dotazu od vedoucího odd. Správy budov a TEZ p. Vrbky.
Přeji hezký den.
Jitka Kučírková
informační kanceláře
Dopravní podnik města Brna , a.s.
Hlinky 151
656 46 Brno
pracoviště: Novobranská 18, Brno
tel. : +420 543 174 319
email: jkucirkova@dpmb.cz
Dobrý den,
o prasklé schodnici na podzemní stanici Jírová směr město, která je uvolněná, víme od 16.1.2017. Již jsme učinili kroky pro zajištění opravy.
V současné době zajišťuje majitel objektu (OD SMB) výběr zhotovitele. V okamžiku, kdy to dovolí klimatické podmínky, bude oprava neprodleně zrealizována. Schodiště bude uzavřeno s tím, že občané mohou použít schodiště u výtahu, popřípadě výtah, který je vzdálen do 30 metrů. Občané budou informování formou letáku na uzavřené bráně.
Za vzniklé komplikace se omlouváme.
S pozdravem
Pavel Vrbka
- vedoucí odd. Správy budov a TEZ
Dopravní podnik města Brna, a.s.
Hlinky 64/151
656 46 Brno
pracoviště: Hlinky 151, Brno
Telefon: +420 543 171 532
Mobil: +420 732264571
From: Miloš Freiberg [mailto:freiberg@brno-lisen.cz]
Sent: Wednesday, January 18, 2017 12:11 PM
To: mhd
Subject: Zastávka Novolíšeňská
Dobrý den,
na základě několika upozornění od občanů MČ Brno-Líšeň si Vás dovoluji informovat a požádat o opravu přístupové cesty k tramvajové zastávce Jírova ve směru do města. Jedná se o prasklou schodnici, která je uvolněná a houpe se. Závada na schodu není patrná letmým pohledem, a proto by mohlo dojít k závažnému poranění v případě pádu ze schodů.
Děkuji za bezodkladné vyřízení opravy.
Hezký zbytek dne
PhDr. Miloš Freiberg
II. místostarosta
Úřad městské části Brno-Líšeň
Jírova 2, 628 00 Brno
tel. : 544424812
mobil : 778 745 267
e-mail : freiberg@brno-lisen.cz
Oprava je otrava
Celkové náklady na opravu se skládají z:
Management fee 97% (BKOM, MMB, DPMB, ÚMČ)
Práce zedníka a materiál 3%
Děkuji p.Freibergovi za zveřejnění komunikace, pobavil jsem se :-)
Přidat komentář