Je to mírně řečeno zvláštní: v době, kdy se na Dopravní podnik města Brna (potažmo na Město) snáší vlna kritiky za změny, které jsou téměř vždy k horšímu, se odpovědní nechlubí tím, co k chlubení opravdu je.
Ano, veliké změny ve vedení linek (případně jejich rušení), prodlužování intervalů v letech 2010 a 2013 skutečně podstatně zhoršily komfort veřejné dopravy v Brně, alespoň z pohledu cestujícího. Změny byly a jsou pozorně rozebírány v médiích a kompetentními osobami (většinou nevěrohodně) zdůvodňovány. Ale o tom jindy…
Médii však zůstal zcela opomenut jeden zajímavý (a pro některé cestující) zásadní fakt. – na tramvajovou linku číslo 8 jsou od prvního ledna nasazovány výhradně nízkopodlažní soupravy KT8D5R.N2 a KT8D5RN. Laicky řečeno, všechny kátéosmičky již byly rekonstruovány a byl jim dosazen nízkopodlažní střední díl. A protože na lince 8 nemohou jezdit jiné vozy než právě obousměrné kátéosmičky, s bariérovým vozidlem se na této lince již nesetkáme.
Tedy v praxi ano, abych byl úplně přesný, je třeba zmínit, že rekonstrukcí ještě neprošel jeden jediný vůz, ev.číslo 1724, který se, z mně nepochopitelných důvodů, na osmičce občas objeví, ale jízdní řád skutečně garantuje na této lince všechny spoje nízkopodlažní.
Skutečnost, že jedna z páteřních tramvajových linek ve velkém městě zajišťuje dopravu výhradně bezbariérovými vozidly, by už za trochu sebechvály stála, nemyslíte páni konšelé?
PhDr. Lukáš Karnet, zastupitel MČ Brno-Líšeň
Kategorie: