Náměstí Karla IV., nazývané v líšeňské hantýrce také jako městečko, měnilo svoji tvář již v minulosti. Stávala tam radnice i benzinová pumpa, byl tam rybník i malý park. Lze pamatovat i budovu Palírny, která vzala za své v 80. letech minulého století. Ráz náměstí se vlivem doby i potřeb místních měnil.
V současnosti probíhá veřejný průzkum o tom, jaké změny by líšeňští občané na náměstí Karla IV. preferovali, co jim zde vadí, nebo co zde postrádají. Nejen že se mohou vyjádřit formou ankety (zde), která končí 30. 6. 2015, ale v rámci veřejného setkání se mohli přímo aktivně zapojit do debaty o budoucí podobě náměstí. Všechny tyto podklady, připomínky i náměty zpracovává Nadace Partnerství, která je během letních prázdnin vyhodnotí. Získaná data budou sloužit jako podklady pro zadání architektonické soutěže.
Reportáž z debaty včetně podrobností o průzkumu a názorů účastníků naleznete v přiloženém videu.
Kategorie:
Komentáře
obchod
je těžké, když vadí lidem obchod. Ale široko daleko jiný není, kam mají chodit lidi ze staré Líšně nakupovat? podotýkým především starší, kteří nemají auto atp.. Pokud se zruší Charlie centrum, aspoň, že zůstanou Kolejkovi...
Vzhled obchodu
Asi by stacilo, kdyby majitel obchodu vice dbal o nejakou upravnost toho objektu a hlavne o neporadek okolo nej. Je to skutecne jak v 70.letech, neporadek, vse zasle, usmudlane, odpadky ... Samotna budova je take ohavna. Ale samozrejme obchod ve stare Lisni potreba je, Kolejkovi jsou malicci.
zase se bude zbytečně utrácet....
Mám pocit, že se městská část snaží upravovat něco o co se vlastně nestará a nestarala!
- vybudované dětské hřiště (na nevhodném místě za Charlie centrem - v místě zásobování) ničené za šera tmy popíjející a zdrogovanou mládeží: Využití? Skoro NULA!
- nedostatečné parkovací kapacity - např. u rodinného centra Pastelka stávají auta na chodníku ve dvou řadách, že nedá ani projít, protože parkoviště u restaurace je pořád plné:( Když se to zkombinuje se mší, svatbou, atd. tak se parkuje, kde se dá!
- to, že je zde rušný provoz? Proč se radnice pyšnila instalovanými radary, které upozorňují na rychlost, kterou nikdo nedodržuje, tzn. ani řidiči MHD! Kde je policie, aby kontrolovala dodržování předpisů.....pak mi možná odpadla námitka s rušností provozu a případnou hlučností a bezpečností.
- majitelům nemovitostí asi těžko zakážete realizovat podnikatelské záměry, když jste to nedokázali do dnes, např. "výstavka sádrových trpaslíků" - to je opravdu líšeňské centrum plné tradice!
PROTO PROSÍM NEUTRÁCEJTE PENÍZE ZA NĚCO O CO SE NÁSLEDNĚ NESTARÁTE!
Nám. Karla IV. nikdy nebude odpočinkovou zónou plnou zeleně a spíše centrum pro nákupy, služby a centrem dopravní obslužnosti (kterou považuji za nadstandardní)......co by za to jiné městské části a její obyvatelé dali.......ne všichni jezdí auto do gigashopcenter... Odpočinkovou zóny je např. Mariánské údolí apod.
Obchvat obcí je často řešen
Obchvat obcí je často řešen např. v Rakousku, vybudováním silničních tunelů. Představme se, že za fotbalovým hřištěm vyrostou v budoucnu stovky bytů a přibudou tisíce obyvatel = tisíce aut. Kudy budou jezdit? Ať se kompetentní zamyslí, jestli by zklidnění dopravy v centru Líšně nepomohl "nějaký tunel". DOPRAVU Z BELCREDIHO DO TUNELU, NÁMĚSTÍ ROZŠÍŘIT SMĚREM K SOKOLOVNĚ. Nyní to zní zvláštně, ale za 50 let?
Dětské hřiště za Charlie
Dětské hřiště za Charlie obchodem by melo byt minimálně oplocené. Je to nechutné, jak to tam vypadá, psi se tam můžou potulovat a venčit, všude je bordel, flasky, nedopalky, cele to už je pocmarane. Sem už maminky s dětmi moc dlouho chodit nebudou.
Charlie obchod sam o sobě, to je taky výhra, usmudlane, špinavé, neudržované a pak ještě jít dovnitř a nechat si zkazit den permanentně nasranymi prodavackami. To sem už ale nepatří, uznávám:-)
já bych oplotil vás.
já bych oplotil vás.
okolí Charlie a nečinnost volených zástupců
Proč se řeší případová studia a utrácí, když se městská část nestará O VZHLED NÁMĚSTÍ UŽ NĚKOLIK LET. Rád bych uvedl příklady:
- počmárané lavičky a odpadky u laviček okolo parkoviště u Charlie centra - to je prostě hnus, vždyť je to přístup k dětskému hřišti!
- monitoruje někdo co se děje za Charlie centrem a na "dětském" hřišti za šera a tmy? Podle mne nikdo......já tam dřív chodil venčit psa, ale nyní už nemám odvahu......volat policii také nemá smysl.........zde by měla být prevence ze strany městské části
- oplocení dětského hřiště by bylo smysluplnější něž nějaká snaha o živý plot, které se stejně nepovedla....plot mohl být vlastně i ochranou tohoto živého plotu.....
- obdivuji rodiče, kteří si zde s dětmi hrají......já rozhodně preferuji Mariánské údolí!
- ve středu zelené plochy na náměstí je totálně neudržovaný záhon - proč? když jsem začal bydlet v Líšni, tak byl osazen květinami.....
- rušení nočního klidu: na močící a zvracející opilce jsem si už asi zvykl, zejména z blízkého nonstopu a nedalekých restaurací, ale to že někdo každou chvíli rozhodne uspořádat ohňostroj, tak to je opravdu mazec......chudáci majitelé čtyřnohých mazlíčků.....jako by nestačily oslavy Silvestra/Nového roku!
- dopravní situace: proč jsou instalovány orientační radary, když na dodržování rychlosti v této oblasti policie kašle, stejně jako na dodržování jednosměrného prostoru okolo kostela!
- vzhled Charlie centra? Zde by mne třeba zajímalo jestli proběhlo nějaké jednání s majitelem/pronajimatelem? Vše je o komunikaci....
PROSÍM TEDY NÁMI ZVOLENÉ POLITIKY Z MĚSTSKÉ ČÁSTI O NĚJAKOU VIDITELNOU A AKTIVNÍ ČINNOST A NE JEN LEPENÍ BAREVNÝCH PAPÍRKŮ PŘÍPADNĚ MALOVÁNÍ NA MAPĚ, KTERÉ NIC NEŘEŠÍ!
Radary a rychlostni omezeni - doplneni
Jen pro ty co si jeste nevsimli, radary sice blikaji jak o zivot, ale proc by meli ridici zpomalovat, kdyz zde neni zadna znacka omezujici rychlost ze strany od holzove? Kdo jede poprve, tak se akorad vydesi, ze ji asi prehledl a zpomali. Ja si dala tu praci a nekolikrat si trasu i prosla a zadna znacka me zde ke snizeni rychlosti nepovinuje. Posledni znacka na rychlost 40 je pred skolou na holzove a jeji platnost se rusi krizovatkou. Radar je nastaven na rychlost 30, ale takova znacka se nikde nenachazi, neni tedy na miste se zlobit na ridice, protoze ti povolenou 50 vesmes dodrzuji
Dobrý den, máte pravdu, ze
Dobrý den, máte pravdu, ze směru od ulice Belcrediho je nyní 50km/h, ale v době instalace radaru tam byla 30km/h. Bohužel ji asi před rokem nechal odbor dopravy MMB odstranit, i když s tím Líšeň, respektive tehdy já jako místostarosta Líšně nesouhlasil. Nyní by bylo vhodné zjistit, zda není možné radar rozšířit o zastavovací semafor. Technicky to jde, to už jsem řešil tenkrát, ale je nutné ještě vyřídit povolení od MMB.
Provoz na městečku a
Provoz na městečku a přístupových komunikacích je skutečné peklo. Přechody pro chodce bez semaforů jsou naprostý hazard! Jedno auto za druhým. Vůbec bych se nebránil snížení rychlosti, třeba na 30 km/h již na Belcrediho (nebo v celé Líšni). Značka samotná však nemá téměř žádný smysl např. bez automatického semaforu s radarem (vyšší než nastavená rychlost = červená) a kontroly odpovědných orgánů. To by mohlo být peněz v obecní pokladně. V Líšni v noci dopravní předpisy neplatí (nebo se alespoň nedodržují a nikdo je nekontroluje).
Absolutní nespokojenost se stavebnímuřadem
na základě zjištěných informací na stavebním uřadě jestli je muj pozemek určen k výstavbě rod, domku bylo sděleno že ano jsem vybral firmu HAS na Brněnském výstavišti zaplatil projekt sto dvacet tisíc plus další výdaje hydrolog,zaměření radonu dvanáct tisíc elektrárny zesílení jističu jsem u výdaju dvěstě tisíc a povolení ke stavbě po roce a pul také není .nehledě že již čtyři roky vyřizuji povolení na pomocnou stavbu pro lesní hospodářství apovolení po čtyřech letech také v nedohlednu tak pracuje obecní uřad BRNO lÍŠEŃ. Suchý Josef podnikání v lesním hospodářství.
Kdyby se naši slavní
Kdyby se naši slavní zastupitelé starali raději o to aby v Líšni byla služebna policie, než o to jak zastavět každou volnou plochu,
asi by to už dnes vypadalo jinak. S takovou bude z Líšně do třiceti let betonová džungle, kde bude nahuštěno mnoho desítek tisíc lidí...Jak vidno, bohužel už dnes stávající infrastruktura naprosto nedostačuje, hlavně z hlediska prostupnosti komunikací a parkovacích míst, ale po nás potopa, že pánové a dámy...
Přidat komentář