S podtitulem lehkovážná komedie pro vážné lidi
V komedii „Jak je důležité míti Filipa“ obě dámy milují Filipa, který ovšem neexistuje. Je však důležité ho mít! Zdá se mi, že tímto způsobem by bylo možné popsat stávající frašku na téma „Hledáme nového ředitele Kulturního centra Líšeň“. Ředitel KCL neexistuje, ale všichni víme, že je důležité ho mít a zároveň víme, že je důležité míti Filipa při přípravě výběrového řízení na ředitele KCL, protože kultura v Líšni její občany nejen obohacuje, spojuje a dává jim zapomenout na každodenní starosti, ale zejména udržuje tradice, abychom na ně nezapomínali. Bohužel místo koncepčního řešení, jasných pravidel a otevřenosti, následuje lehkovážná komedie spojená s výběrem nového ředitele KCL v režii prozatímní ředitelky a radní pro kulturu paní Ing. Evy Svobodové, která se bohužel v závěru zvrtne do k uzoufání nekoncepční tragikomedie.
Po odchodu předcházejícího ředitele Buriana, jehož práce si nemírně vážím, padlo Kulturní centrum Líšeň do období, kdy byla ustanovena prozatímní ředitelkou paní Ing. Eva Svobodová. Rozumím tomu, že je nutné ustanovit prozatímního ředitele, aby bylo možné nadále provozovat nasmlouvané akce, a to i s ohledem na nízkou personální obsazenost kulturního centra. Ale už tolik nerozumím tomu, proč trvalo období „prozatímního ředitele“ tak dlouhou dobu a proč bylo výběrového řízení na nového ředitele neustále odkládáno bez uvedení hlubších důvodů. Na zastupitelstvu byla paní ředitelka opakovaně dotazována opozičními zastupiteli, proč je toto období tak dlouhé, ale její odpověď vždy zněla stejně, že tam „musí udělat pořádek“. Čeho konkrétně se má týkat nepořádek, s nímž se paní ředitelka již tak dlouhou dobu potýká, jsme se ovšem nedozvěděli. Obecně mě tato argumentace jako bývalou radní pro kulturu překvapila, protože práce předcházejícího ředitele byla vždy velmi pečlivá a koncepční. Po opakovaných dotazech směrem k politické straně ODS, z jejíchž řad paní ředitelka pochází, jsem se dozvěděla, že jde především o to, že prozatímní paní ředitelka se jako radní pro kulturu chce blíže a podrobněji seznámit s chodem Kulturního centra. To, že se paní ředitelka chce seznámit s chodem kulturního centra, samozřejmě vítám, ale proč toto neudělala dříve a proč toto seznamování trvá tak dlouhou dobu, tak to jsou otázky, na které se již odpověď nedostavila.
Když se po opakovaných urgencích od líšeňských spolků a opozice konečně začíná mluvit o tom, že bude vypsáno výběrové řízení na nového ředitele KCL, byla jsem oslovena, abych se stala jedním z členů výběrové komise. Tuto nabídku jsem vítala s nadšením a velmi jsem si jí vážila, protože jsem byla ráda, že se zaprvé někam posuneme a zadruhé, že se na výběru nového ředitele mohu také podílet. To, co následovalo, bylo ale spíše tragikomedií. Chápu, že situace je složitá s ohledem na přetrvávající pandemii COVID, ale ani toto nemůže nikomu bránit v koncepčním a věcném přístupu k výběru ředitele KCL. Komunikace ze strany prozatímní paní ředitelky vůči členům výběrové komise byla nulová. Informace o jednotlivých kandidátech velmi kusé a dodané až na základě urgencí členů výběrové komise. Dotazy členů výběrové komise nebyly zodpovídány a na jejich návrhy nebylo žádným způsobem reflektováno. Materiály nebyly posílány všem členům výběrové komise, protože na některé se zapomnělo. Vše potom korunovala neochota zajistit dálkové připojení na schůzky členů výběrové komise, a to ani s ohledem na panující opatření, kdy právě představitelé obce by dle mého názoru měli jít občanům příkladem. Celá situace ještě před konáním osobních pohovorů s jednotlivými uchazeči eskalovala do několika zcela zbytečných názorových výměn na sociálních sítích mezi členy výběrové komise, složení některých členství a hořkou pachutí z celého výběrového řízení u všech zbývajících členů.
A já se tedy ptám, když všichni víme, jak důležité je míti Filipa, tak proč nemůžeme míti Filipa i při přípravě koncepčního, smysluplného a otevřeného řízení na výběr ředitele Kulturního centra Líšeň?
Tereza Vašíčková, zastupitelka ZMČ (STAN)
Kategorie:
Přidat komentář