Neděle 24. listopadu 2024
Vložil vlisni.cz on March 10, 2015
ulice Novolíšeňská (vlisni.cz)

Odbor dopravy Magistrátu města Brna zahájil řízení o opatření obecné povahy jehož předmětem je změna místní úpravy provozu na ulici Novolíšeňská. Jako důvody pro změnu úpravy byly uvedeny soulad s Generelem cyklistické dopravy ve městě Brně schválené v roce 2010, soulad s projektem Regenerace sídliště schváleným MČ Brno-Líšeň, zvýšení bezpečnosti na přechodech pro chodce zúžením na dva jízdní pruhy, vytvoření cyklopruhu umožňujícího cyklistům přejezd do oblasti Velké Klajdovky, umožnění parkování pro osobní vozidla a zamezení parkování nákladních vozidel nad 3,5t na ulici Novolíšeňská.

Samospráva MČ Brno-Líšeň projednala návrh změny na jednání dopravní komise dne 9. 3. 2015 s doporučením provést následnou úpravu ve vybudování osvětlení přechodu na křižovatce Novolíšeňská x Klajdovská. Rada MČ Brno-Líšeň se doporučením dopravní komise bude zabývat na svém jednání dne 18. 3. 2015.

V souladu s ustanovením § 172, odst. 4 správního řádu může k návrhu stanovení místní úpravy provozu kdokoliv, jehož práva, povinnosti nebo zájmy mohou být dotčeny uplatnit písemné připomínky do 30 dnů.

V případě, že změna dopravního značení bude ve správním řízení stanovena, tak samotná realizace opatření bude odvislá od rozhodnutí města Brna, zda plánovanou investici provede. MČ Brno-Líšeň se na projektu finančně nepodílí.

Jozef Sedláček
II. místostarosta MČ

Kategorie: 

Tags: 

Komentáře

Záměr Magistrátu je udělat z Novolíšeňské, tedy páteřní líšeňské komunikace, cyklistickou stezku. Zhruba ve stejné podobě, jak je nyní „vylepšena“ Mifkova.
V záměru se uvádí, že na Novolíšeňské evidují průjezd 6 000 vozidel za 24 hod. (starý údaj z roku 2012), o počtu cyklistů se nezmiňují. Dal jsem si tedy práci a čas a v neděli odpoledne 8. března (slunečno, sucho, teplo) si chtěl spočítat cyklisty. Po 52 minutách čekání projel první směrem dolů od Klajdovky, nahoru ani jeden.
Ze zkušenosti – zhruba stejný provoz je na již „upravené“ Mifkově. Dolů občas někdo, a to jen když je hezky, nahoru nikdo, všichni se svezou autobusem, než by se dřeli do kopce. Sportovci si to evidentně užívají jinde než na rušné komunikaci. Takže máme místo čtyřproudovky dva odstavné pruhy, kde nikdo nestojí, dva cyklistické pruhy, kde nikdo nejezdí, a auta se táhnou do kopce za smrdícím autobusem. Ideální prostor pro ozdravný pohyb na bicyklu.
Totéž nám chystají po celé Novoíšeňské!!! Z bezpečné čtyřproudovky se stane okreska.
Kvůli sezónní zábavě desítky jedinců denně bude omezeno cca 10 000 lidí denně při cestě do práce, z práce a za prací.
Osobně nic proti cyklistům, jejich sportu či zábavě, ale úsilí tzv. „cyklistické skupiny“, aby se tyto činnosti provozovaly na městském okruhu a hlavních komunikacích, mi připadá scestné. V navrhovaném úseku se dá jet pohodlně na kole zcela klidnými souběžnými ulicemi (Bednaříkova, Molákova, Velká Klajdovka), což také cyklisté činí. Nejsou za to ovšem bodíky od Bruselu za zřízení cyklistické stezky.
A ohledně parkovacích míst? V místě, které je na fotografii (před domy Molákova 12-20) jich dle záměru třetina ubyde !

No Mifkovou, jakožto prozatím slepou cyklo komunikací se nelze moc ohánět. Když není napojení ani z jedné strany, težko lze čekat něco jiného. Napojením se to určitě výrazně změní.

Nyní k jednotlivým bodům:

1. stažení do dvoupruhu: jednoznačně to pomůže vyřešit zcela chybějící zálivky pro autobusové zastávky, odbočovací a připojovací pruhy
2. na okrajích vznikne na některých místech parkování
3. přechody pro chodce přes čtyřpruhovou komunikaci je smrtelná past, které se touto úpravou vyhneme
4. součástí úpravy je zákaz stání pro kamióny, které tam nyní stojí (mnohdy jsou to ti co musí sjet z dálnice a nemají kde odpočívat...)
5. v neposlední řadě jde o peníze - údržba a oprava čtyřproudé komunikace je poměrně nákladná záležitost. V případě cyklistů mohu zimní údržbu úplně vypustit. Letní opravy nebudou zase tak časté - kola silnici zdaleka tak neničí jako auta. Takže vlastně se bude opravovat pouze přirozené stárnutí povrchu...

Dopravní tok a dopravní zatížení je v Líšni velké, ale zrovna na této komunikaci ani ne...

Ono jezdit na kole po vedlejších komunikacích je sice krásné, ale dosti nebezpečné s ohledem na děti, kočárky, chodce... Mě se ta úprava líbí. Rozhodně lepší než současný stav.

Pane Sedlacku, delate si legraci? Tento navrh je totalni nesmysl, ktery neprinese absolutne nic! Kde budou lide parkovat? Misto bezpecne ctyrproudove silnice se tady bude malovat vyhrazeny pruh pro jednoho cyklistu za mesic. Vyborne! Nic lepsiho jste vymyslet nemohli. Doufam, ze se tento navrh podari jeste zvratit.

Dobrý den můžete prosím Vaše připomínky blíže specifikovat? Zejména jaká parkovací místa tento návrh ubírá a jak se snižuje bezpečnost zúžením na dva pruhy? Jak jsem uvedl v článku, jedná se o návrh odboru dopravy MMB a v tuto chvíli se tím zabývá v rámci veřejné vyhlášky místní samospráva. Rada MČ bude tento návrh projednávat 18.3.2015.

Děkuji

Dobry den, pane Sedlacku, predne Vam dekuji za moznost zde s Vami takto verejne diskutovat.

Nez se zacneme bavit o konkretnich argumentech, poprosil bych Vas o zverejneni predpokladanych nakladu na tuto "prestavbu". A ja si hned dovolim Vas vyzvat k zamysleni se nad otazkou, zda Lisen a politici, kteri zastupuji zajmy svych obcanu, nema nahodou potrebu a vlastne i moznost penize vyuzit jinak a ucelneji. Co jineho by bylo mozne zlepsit za tyto penize, misto neceho co funguje vice nez 30 let, misto neceho co je bezpecne a zajistuje naprosto bezproblemove plynulou dopravu?

V dane verejne vyhlasce, pod kterou je podepsan pan Lang, se uvadi, ze se opira o pozadavek cyklisticke verejnosti a ja se ptam koho konkretne (nejakeho uskupeni, ci spolku)? Pevne doufam, ze pokud bude mit moznost se k tomuto navrhu vyjadrit svym stanoviskem i radnice, tak bude zodpovedne zastupovat i zajmy snad vetsiny verejnosti, kteri v dane lokalite ziji (ostane pokud se nemylim strana, jiz jste clenem, haji zajmy vsech obcanu, nemam pravdu?).

Prosim Vas tedy primarne o vysvetleni co konkretne prinese obcanum za konkretni penize tato investice.

Dle meho nazoru se jedna o naprosto zbytecnou investici, ktera opravdu neni v zajmu obcanu, bydlicich v okoli Novolisenske ulice. Je potreba take respektovat pozadavky a naroky uzivatelu automobilu a autobusu, kterych je rozhodne tisicenasobne vice nez cyklistu. Prosim prectete si argumenty pana Petra a pana Iva. Ctyrproudova paterni silnice Lisne je reseni nadcasove, ktereho bysme si meli vazit a byt radi, ze jej tu mame. Investujte prosim verejne penize do rozvoje a ne omezeni. Uvedomte si, ze se jedna o obytnou cast mesta, u ktere je maximalne potreba, aby infrastruktura dobre a efektnivne slouzila tisicum lidem denne pri dojizdeni do zamestnani apod.. K rekreaci mohou cykliste vyuzit prilehle lesy nebo cyklostezky, ktere rozvijejme v prirode...

Dekuji.

Dobrý den, výši investice Vám bohužel nemohu sdělit, protože se jedná akci Magistrátu města Brna, ve které městská část nemá spolufinancování a předmětný návrh je s námi konzultován pouze formou této veřejné vyhlášky. O nákladech na realizaci nemám žádné informace.
O realizaci navrhovaného opatření bude rozhodovat Rada města Brna. Já se snažím zajistit stanovisko MČ, jakožto jeden z podkladů pro jejich rozhodnutí.

k Panu Mertovi i pro pana Sedláčka:
"prozatím slepá cyklokomunikace Mifkova se stane jenom delší slepou cyklokomunikací Novolíšeňská
ad 1) odkud kam chcete připojovací a odbočovací pruhy a co se jimi vylepší oproti stávajícím čtyřem pruhům?
ad 2) teď je možno zastavit i stát kdekoliv na Novolíšeňské.
ad 4) Navrhovanou úpravou vyženeme kamiony, které tam stojí občas v noci a ničemu nevadí, zato zablokujeme tento jízdní pruh navždy a trvale pro normální provoz
ad 3) už se prosadilo, že navzdory fyzikálním zákonům mají chodci přednost před vozidly, tak proč by měl být přechod, na kterém se za třicet let chodcům nic nepřihodilo, smrtonosnou pastí? Stačí dát najevo, že přecházím a rozhlédnout se
ad 5) ohledně peněz i bezpečnosti by bylo nejlepší zakázat motorová vozidla, čímž by se komunikace nemusely opravovat a udržovat a nehodovost by se snížila na nulu
Proč je jízda po vedlejších komunikacích nebezpečná kvůli dětem, kočárkům a chodcům? Ti mají na silnici co dělat?
Pane Sedláčku, čtyřproudové komuníkace se zřizují, aby se zvládlo dopravní zatížení a i proto, že je na nich podstatně menší počet havárií než na dvouproudovkách.
Jinak před domy Molákova se "zebrováním" zlikviduje třetina délky možných míst k zastavení a od Varadera po Infotel všechna.

1. slepá Mifkova se propojí po Novolíšeňské na Hády, Ochoz...
2. No těch míst je více: Albert-Bednaříkova-točna autobusů ; odbočování k poliklinice ; všechny zastávky autobusů nejsou zálivky
3. kamióny nemají na těchto místech co dělat, nesuplujeme odstavná parkoviště
4. za posledních pár let máme v Líšni na přechodech 2 smrťáky, jeden z nich na 4-pruhu. Další nehody určitě jsou, statistiku určitě půjde dohledat na stránkách PČR. Dále 4-pruh neosvětlíte - komunikace se bude stahovat ke kraji.
5. Poukázal jsem na to, že se dá něco ušetřit, docela by mě zajímalo jaké je dopravní zatížení na daném úseku 4-pruhu. Dle mého odhadu to bude hodně nízké číslo (pracuji v oboru).
6. Na silnici nejsou ani děti ani kočárky, ale bohužel cyklisté, které tímto chceme dostat z těchto komunikací - bezpečnou cyklostezkou (třeba za ulicí Bednaříkova okolo dětského hřiště je situace chodci-děti-kočárky-kola dost tristní).
7. pane Karle oddělené 4-pruhy se zřizují tak jak jste řekl, ale mají i další doplnění (mimoúrovňové křižovatky, nájezdy, sjezdy, neodbočuje se přes protipruhy, nejsou tam přechody apod.). Tohle 4-pruh v Líšni nesplňuje. Co se dopravního zatížení týče, tak více zatížená je snad jen část od Mifkové k točně autobusů na Jírové.
8. Zrovna zatáčka u Varadera je poměrně nepříjemná, auta by tam stát podle mého názoru neměla. Zbytek z hlavy nevím. Ale mám pocit že u infotelu je zastávka autobusu... tam bych taky auta nerad viděl. Mimo to je před celou ulicí Bednaříkova celkem v pohodě spousta míst k parkování.

Vážený pane místostarosto Sedláčku,
pokud vím, zastupitelstvo svěřilo oblast dopravy právě Vám. Jaký je Váš názor na úpravu Novolíšeňské. Neustále se odvoláváte na radu. Myslím, že jste i členem rady. Takže bych rád slyšel odpověď od Vás? A hlavně jaký zastáváte názor na úpravy?
K. Novotný

přesto, že jsem vášnivý cyklista, tak uvedený záměr považuji za totálně zcestný a neuvážený.
V průběhu letní sezony jezdím na kole konkrétně v Líšni velmi intenzivně, ale již existující úsek
jsem využil asi pouze dvakrát a musím uznat, že to není příliš bezpečné, protože někteří řidiči
si cyklistický pruh pletou s jízdním a využívají jej k jízdě a jako řidíč jsem tam snad ani jediného
cyklisty nikdy nepotkal. A protože samozřejmě i denně používám vozidlo a znám intenzitu provozu,
nemohu vůbec pochopit, jak vůbec někoho mohlo napadnout realizovat takový nesmyslný záměr.
Docela mě to rozčílilo.

Bydlím na ulici Mifkova a proto mohu celkem dobře posoudit, že úprava počtu pruhů a pruh cyklostezky výrazně pomohl ke zklidnění provozu na ulici, zcela určitě je provoz bezpečnější. To že pruh pro cyklisty plánovaný na Novolíšeňské je součástí celobrněnského řešení problematiky cyklodopravy zaručuje budoucí fungující síť této dopravy, která bude odlehčovat dopravě automobilové. Takto je to v Dánsku, Německu, Finsku atd. Nevidím důvod, proč bychom se neměli posunout k těmto zemím. Jestli je některý národ národem cyklistickým, tak jsme to my a pevně věřím v to, že s růstem možností bude počet cyklistů, využívajících stezky v Brně poroste. Ten, kdo slyšel, jak se Brno v posledních letech zhoršilo v oblasti kvality ovzduší, jistě ocení každé auto, které nevyjede, protože se řidič promění v cyklistu.

Vážení,
nehorší situace s jezděním na kole je mezi Líšní a Slatinou. Jedná se velmi nebezpečný úsek,
jak pro cyklisty, tak pro řidiče. Nádherná cyklostezka by byla, po původním tělese tramvaje, od
Stránské skály, do Líšně a málo komu by vadila.
Děkuji za přečtení a přeji pěkný den
Neužil.

Máte úplně pravdu, ten úsek je strašný, obzvláště po posledních dvou autonehodách mám o cyklisty, kteří tam jezdí strach. To řešení po trati tramvaje je bohužel v rozporu s plány na budoucí protažení tramvaje k sídlišti u Orlovny, které se bude asi rozšiřovat.

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.