Magistrát nám nadělil do začátku roku malé překvapení. Konkrétně se jedná o dvě dodatkové značky, které omezují veškeré veřejné parkování na nám. Karla IV. a podél ulice Ondráčkova na dvě hodiny. V Líšni jsme zvyklí, že nesmíme mít přehnaná očekávání, ale zvůle a rychlost, s jakou byla nová dodatková tabulka umístěna, je zarážející.
Situace se má tak. Charlie centrum má zájem, aby u jeho obchodu mělo možnost zaparkovat co největší množství zákazníků. Je to pochopitelná snaha a lze jí rozumět. Bohužel mám pocit, že nerespektuje potřeby ostatních občanů. Shoda se, dle mého názoru, má hledat v jednání a ne v aroganci úřední moci.
Někdo by mohl namítnout, že například u Billy na Vinohradech je stejná dodatková tabula. To ano, ale náhledem do katastru nemovitostí se dozvíme, že vlastníkem je společnost Billa. Zatímco na náměstí Karla IV. je vlastníkem město Brno. Myslím, že ten rozdíl je dost podstatný a srozumitelný.
Když jsem se záležitostí zabýval, zjistil jsem, že magistrát nezahálel. Brněnské komunikace, které tabulky osadily také ne. Termín osazení byl do 31. ledna, ale osazeny byli již na počátku měsíce. Dopis, kterým nám pan Rosol z magistrátu oznámil tuto změnu, zaslal v pátek 19. prosince 2014 před Vánoci. Dokument se neptal, pouze konstatoval, že to tak prostě bude. Osobně shledávám smutné, že úředník vyřizující žádost pana Křipače se nezeptal na stanovisko místní samosprávy a občanů. Naopak obratem rozhodl o umístění dodatkových tabulek. Nepovažuji za správný způsob, kdy se k záležitosti nemohl nikdo vyjádřit. Mám problém považovat za správný postup, když se úředník ani nesnažil zjistit, kde je a stojí veřejný zájem.
Kam s ním? (autem) Tuto nerudovskou otázku si nyní kladu nejenom já, ale jistě i obyvatelé nám. Karla IV., doktorky na náměstí, učitelé a učitelky MŠ Šimáčkova a Církevní zdravotnické školy a další občané, kteří chtějí v okolí náměstí Karla IV. zaparkovat.
Rád bych věděl, jak změnu vnímáte, a proto si dovolím tuto problematiku zařadit na nejbližší jednání zastupitelstva Líšně, abychom se ke změně parkování na nám. Karla IV mohli vyjádřit. Naše stanovisko pak zašleme magistrátu za účelem sjednání nápravy. Budu rád, pokud Váš názor vyjádříte v diskuzi pod článkem, nebo se zúčastníte osobně jednání zastupitelstva 29. 1. od 17:00 hod. ve Velkém sále radnice, Jírova 2.
Břetislav Štefan, starosta
Kategorie:
Komentáře
Omezení Parkování na Nám. Karla IV.
Rozhodnutí o omezení parkování mi přijde jako naprostá ignorace potřeb občanů, neboť nejméně polovina domů na Náměstí Karla IV. a přilehlých ulic jako Šimáčkova a Ondráčkova nemá vlastní vjezdy do nemovitostí nebo garáže. Toto by se např. v nové části Líšně nikdy neschválilo, protože omezovat parkování mezi panelovými domy by nikoho ani nenapadlo. Nechápu proč by se měl na Magistrátu akceptovat názor jednotlivce (majitele obchodu) a ne skutečné potřeby občanů.
No to je to, že když se
No to je to, že když se nekomunikuje, tak vznikají problémy. Nelze asi odkomunikovat úplně vše, ale tam, kde rozhodnutí může vyvolat zbytečné střety, je přece normální se zeptat. Díky za názor a přeji pěkný den.
Omezení Parkování na Nám. Karla IV.
Chci tu přidat názor z druhé strany barikády. Na Karla VI. je pro mě vždy obrovský problém zaparkovat, pokud potřebuju v rychlosti nakoupit, nebo s dětmi k doktorce. Všechna místa jsou většinou obsazena auty, které tam parkují natrvalo. Chápu problém místních rezidentů, ale nebyl by tedy kompromis vyčlenit aspoň jistý počet míst s omezeným parkováním?
Myslím si, že i tato varianta
Myslím si, že i tato varianta může být řešením, ale vyčlenění naprosto všech míst je docela ostrým začátkem diskuze.
částečné omeze
Plně souhlasím s p. Pálenským
Souhlasím s názory, které
Souhlasím s názory, které upřednostňují částečnou regulaci parkování v podobě časového omezení. Současné plošné omezení je nesmyslné a nebere ohled na zdejší bydlící, kteří již dnes bojují s parkováním. Způsob, jakým úředník MMB postupoval a jak UMČ informoval, je projevem úřednické arogance a neznalost místní situace. Nevím, nakolik je dopravně i technicky řešitelné udělat legální stání na ulici Mifkova. Dříve čtyřproudová silnice je dnes dvouproudová a lemována pruhy pro cyklisty, které začínají a končí v křižovatce... :-( Možná, že by nějaká časově omezená forma parkování byla v tomto místě řešením. Tím nechci upírat místo cyklistům. Možná lepší rozvržení vodorovného značení a využití celé šíře silnice by nějaké přijatelné řešení přineslo...
parkovani
obe verze maji pro a proti. Samozrejme se musi brat ( melo by) v uvahu parkovani pro usedliky, ale i obsluznost pro zminene ordinace, obchody a podobne. Ovsem pokud si nekdo chce vyclenit vlastni parkovaci misto, musi si stani zaplatit. Kdyz by su uvedli nektere mista ve meste konkretne, tak spousta jich take nema vyclenena parkoviste nebo jen stani. Staci se zamyslet nad detskou nemocnici, kde ve spicce rano a castecne dopoledne zaparkovat je skoro umeni, pritom tam take musi parkovat mistni usedlici. Vse ma sve pro a proti, nicmene doba je takova, ze vetsina lidi musi vsude jezdit autem a zaparkovat co nejblize, coz pri vzniku zastavby nebo zrizeni ordinace, strediska take nebral nikdo v potaz, neuvazovalo se dopredu, ze se pocet aut rozroste. Vyclenit jen cast parkovani pro obchody nebo pro ordinaci nema smysl, jelikoz vsechny mista muzou obsadit opet jen nakupujici nebo navstevy ordinace. Spise bych se zamyslel nad moznostmi rozsireni parkovani, v blizkem okoli nez brat misto mistnim obyvatelum
Parkovani
To mi mluvi z duse.to se melo udelat uz davno..
kompromis
Tohle je jednoznačně na kompromisní dohodu - část míst pro obchody/služby a část volně, tj. pro rezidenty (k tomu se nabízí ta horní část parkoviště na Ondráčkově, odkud je to k samošce už psychologicky "moc daleko"). A k případnému omezení drobnost - omezení by mohlo být jen v pracovní/otvírací dobu, jako je tomu zvykem v kultivovaných oblastech městských center. V noci snad parkoviště pro Charlie být vyblokované nemusí :-)
A pro další rozšiřování parkovacích míst nejsem (legalizace na Mifkově ano - ehm, ani jsem netušila, že to není OK :-)), když se autům moc ustupuje, tak jich moc přibývá. Už teď je z náměstí + ul. Belcrediho protivná smradlavá dálnice.
Děkuji za názor a velmi
Děkuji za názor a velmi dobrou připomínku stran časového omezení po otevírací dobu.
Pěkný den Štefan
značka omezuje parkování v
značka omezuje parkování v době 9.00 až 18.00. parkování na Mifkově ulici je legální.
Zaparkovat na mestecku je
Zaparkovat na mestecku je opravdu hodne tezke, je treba si uvedomit, ze posta, obchody a lekari...to nemluvim o skolce a skole Pohankova, natoz, kdyz se v kostele kona pohreb...vsude je plno a kdyz si potrebujete opravdu jen na 15 min.zaparkovat a zajit si pro ditko do skolky, neni kde. Jedine volne misto, kde by slo vybudovat jeste mensi parkoviste, je parcik, ktery neni pruchozi, nikdo ho nevyuziva...hned u Charlie u novinoveho stanku..8
nespokojenost
Tato úprava se mi vůbec nelíbí. Odevzdám dítě do MŠ v jiné MČ (protože tady v MČ se nedostalo), přijedu do práce v blízkosti náměstí Karla IV. a nemám vůbec šanci zaparkovat. Vždy to tam je veliký problém. Ale teď je to pro mě zcela nemožné... v práci jsem rozhodně více než 2 hodiny. Parkování podél Mifkové beznadějně plné, to stejné až úplně dolů po Ondráčkové, na Pohankové také žádná hitparáda... tato úprava nepomůže ani náhodným kupujícím, protože pochybuji, že s sebou vozí potřebné hodiny. A musím jen souhlasit s názorem nahoře-pokud není parkoviště v majetku fy Charlie centrum, tak si nemůže diktovat podmínky jeho provozu. Chtělo by to rozhodně více parkovacích míst, ale kam je umístit? :(
Já osbně tuto oblast k
Já osbně tuto oblast k parkování nevidím až tak černě /oproti jiným oblastem/. Na parkovišti pod Charliem vždy chvíli čekám /max 3 min/ , až někdo, kdo nakupuje, odjede. A neotřebuju na to ani značku s časovým omezením. A místo na Mifkové jsem vždy našla. Zastávám názor, že parkování je vpodstatě zábor veřejného prostranství a měl by být, rezidenty, zpoplatněn.
zpoplatnění?!?
Já taky nejsem příznivcem automobilové dopravy, ale dnešní doba k tomu prostě vede. ZPOPLATNĚNÍ??? Věřím, že to bude pro vedení radnice zajímavý názor - proč nezískat peníze? Ale to myslíte vážně??? V sídlišti je spousta aut, neustále se bydlícím budují nová a nová parkoviště, vše mají zdarma a lidé ve staré Líšni si to mají platit??? Neměl by být uplatňován trochu stejný metr?
Věřím, že není ideální hledat parkovací místo, když jedu s dítětem k lékaři, ale toto se děje např. 1x za čtvrt roku, ale ten, kdo tam bydlí nebo pracuje, tak dilema parkování řeší každý den a je to pro něj palčivější problém.
....fajn, pojdme tedy
....fajn, pojdme tedy zpoplatnit vsechny parkujici auta na uzemi Lisne...i pred vlastnim domem...protoze i to je verejne prostranstvi..nebo to bude platit jen nekde? Nejde prece jen o misto u Charlie...zpoplatni se a mista zustanou volna a vsude jinde bez poplatku bude plno...chci videt ty, kteri denne vyzvedavaji deti ze skolky ci skoly a budou ochotni kazdy den dvakrat platit kvuli 20 min parkovne...
Zamyšlení ?!
Před X lety jsem jako mistr jedné nejmenované stavební firmy toto parkoviště u Charlie centra budoval. Pamětníci si jistě vzpomenou
na točnu autobusu a stánek se zeleninou. Nezbytným koloritem návsi byla pasoucí se koza :-) Bylo velkým přínosem pro občany a
návštěvníky Líšně. S rozvojem a tempem doby, však jeho kapacita byla plně využita. Dnes funguje na 100% kapacity!! Cením si všech vašich postřehů a názorů k danému tématu. Dle mého názoru by mělo být omezení odstraněno a dopravní značení uvedeno do původního stavu. Neboť je v současné chvíli diskriminující a účelové. Jako člen dopravní komise navrhnu zařadit přednostně k projednání na pondělní schůzi. Kvituji snahu pana starosty zapojit co nejvíce občanů, firem a institucí, kterých se problematika parkování v lokalitě náměstí Karla IV. dotýká. Přeji všem trpělivost a štěstí při hledání vhodného místa k zaparkování vozidla. M.Chmela
Kolem a kolem parkování
Zastupitelstvo Líšně pojednalo změnu parkování na nám. Karla IV. Jednomyslně byl schválen požadavek na přehodnocení stanoviska magistrátu a doporučeno opětovné projednání úpravy dopravního značení. Dopravní komise při radě městské části doporučuje značky odstranit, nebo významně omezit počet parkovacích míst, kterých se týká.
Věřím, že magistrát přehodnotí své stanovisko a zohlední požadavek líšeňských občanů a zastupitelů.
Ps.: Víte, že…
• Na parkovišti s parkovacím kotoučem musí řidič při začátku stání umístit kotouč (parkovací hodiny) viditelně ve vozidle a nastavit na něm dobu začátku stání, kterou nesmí až do odjezdu měnit.
• Nad dodržováním podmínek vyplývajících z dopravní značky „Parkoviště s parkovacím kotoučem" má ze zákona povinnost dohlížet Městská policie. Za porušení podmínek vyplývajících z této dopravní značky lze uložit na místě blokovou pokutu až do výše 2 000 Kč.
Parkoviště sloužilo jako odstavné
Dobrý den, já se přiznám, že změnu s časovým omezením parkování vítám. Do té doby tam totiž většina aut stála celodenně, a kdo potřeboval něco vyřídit na městečku, neměl šanci. Mám pocit, že parkoviště bylo využíváno zejména jako odstavné parkoviště pro mimobrněnské řidiče, kteří z náměstí či Mifkovy pokračovali do města MHD. Zhruba dvakrát týdně jezdím autem do školky a do obchodu a jednou za čas navštěvuji jak dětskou dr., tak obvodní dr., poštu, lékárnu apod. Vždy jsem měla problém s parkováním, čekala na parkovišti, zda se něco neuvolní či kroužila kolem parkoviště, po Ondráčkové, kolem kostela a Mifkové, abych našla volné místo. A rozhodně mi to nezabralo 3 minuty, jak zmiňoval někdo výše. Nyní na parkovišti nějaké to místo vždy hned najdu. Myslím, že ideální variantou je horní část parkoviště nechat rezidentům (s případným zpoplatněním), dolní část časově omezit. Hlavně zamezit tomu, aby parkoviště fungovalo jako odstavné na celý den. A mimochodem, kde nyní parkují všechny ty auta, které tam stály doteď po celý den? Či auta rezidentů? Že by začali zajíždět do svých dvorů? Nevím, toto je mi skutečně záhadou.
Dobrý den, zcela souhlasím s
Dobrý den, zcela souhlasím s p. Turajovou. Vetšina aut totiž opravdu stála na parkovišti celodenně a nejednalo se o auta rezidentů. Na parkovišti byla totiž zaparkována z velké části auta obyvatel z přilehlých obcí, kteří zde auto zaparkovali, tramvají z Mifkove odjeli do práce a večer s autem opět odjeli. Pokud jsem zde chtěla odpoledne cestou z práce (nebo i během dne) zaparkovat, neměla jsem většinou šanci . Po cca 18. hodině zde ale bylo vždy pár míst volných. Dolní část parkoviště by dle mého názoru měla zůstat časově omezená. Dnes během dne nemám problém zde zaparkovat, nakoupit si a do půl hodiny odjet a myslím, že rozhodně nejsem sama, komu se to líbí.
Další velký problém vidím v minulosti, kdy se při budování kanalizace zcela podhodnotila potřeba parkovacích míst v Líšni. Místo toho, aby se počet parkovacích míst rozšířil, tak byl omezen. Na ulici Šimáčkova nemůže člověk zaparkovat téměř vůbec a např. na ulici Zahradní, si majitelé nemovitostí zahrazují celodenně neoprávněně volná parkovací místa před svými domy popelnicemi a latěmi. A zkuste jim tam zaparkovat !
Parkovani
Souhlasim, konecne je mozne najit v centru stare Lisne slusne misto na zaparkovani a limit 2 hodiny mi naprosto vyhovuje. Parkovaci hodiny v aute mam a vzdy je nastavim a umistim pred celni sklo, nevidim v tom zadny problem. Takove hodiny stoji cca 35 korun, coz snad rovnez nemuze nikomu cinit zadny problem, si je zakoupit a pouzivat. Pane starosto, vim ze se snazite s problemem parkovani pomerne uspesne bojovat a rozsirujete parkovaci mista zejmena v nove Lisni, atp., ale evidentne zde chybi nejvic mista ridicum, kteri se premisti tramvaji do centre, tzv. P+R, tak co kdyby se Lisen zamerila i timto smerem a ta mista vybudovala pobliz Mifkove i treba zpoplatnena cca 30/den? Nebo jednoduse nebylo by rozumnejsi zmenit naprosto nelogicke vodorovne znaceni na vozovce - Mifkova. Zvlastni pruh pro cyklisty je tam proc? Nikdy jsem v nem cyklistu nevidel :)) Muj navrh zni, premalovat znaceni a umoznit autum parkovat sikmo k obrubniku. Jinak jsem pro zachovani tohoto zpusobu parkovani pred obchodem Charlie centrum.
parkovistě
Komentář jsem poslal přímo p. starostovi, zcela se ztotožnuji s p. Turajovou a navíc uvádím, že tento systém je zcela běžný v moderních městech vyspělých zemí, hlavně v centrech . stačí se podívat do Vídne, kde je většina hl. ulic s park. čas. omezeným, ale bez hodin, občané si kupují v trafikách a i jinde lístky kam vyznačí čas, je jich víc druhů na různé časy ,ty na delší čas jsou dražší, tak to tam funguje leta k plné spokojenosti a z prodeje těch lístků má město příjem a je i jednoznačná kontrola. HH
Dotaz
Dobrý den, chtěla bych se u této diskuze zeptat, jestli je v Líšni nějaké takové https://fixparking.cz parkování jako poblíž Letiště Václava Havla v Praze? Jde mi především o tu zvýhodněnou cenu u dlouhodobého parkování na cca týden až měsíc. Bojím se nechat na takhle dlouho auto někde na ulici, takže bych takové hlídané parkování za výhodnou cenu uvítala. Předem děkuji za odpověď.
Přidat komentář