Středa 27. listopadu 2024
Vložil vlisni.cz on October 25, 2016

Brněnský magistrát poskytl líšeňské radnici materiály týkající se plánované výstavby konečné tramvaje v Holzově ulici a křížení tratě s Drčkovou ulicí. Vedení radnice se nyní chce sejít s představiteli města a dopravního podniku přímo na místě, kde by měla nová trať vznikat. Na této schůzce dostanou prostor i členové sdružení, které kvůli výstavbě trati vzniklo.

Kategorie: 

Komentáře

Pochybuji, že by měla trať dostatečné využití. Já bych nyní z drážního tělesa udělal cyklostezku a inline dráhu (což by budoucímu využití pro tramvaje nebránilo). Až se bude na okolních polích mohutně stavět bytová výstavba, až potom řešit tramvaj. Ale pro pár důchodců a maminek z okolí konečné? Obnova trati nyní, je nesmysl.

Asi tama nejezdíte, jinak by jste takovou hloupost nepsal. Dostat se ve špičce do autobusu číslo 78 je problém pro osobu, natož pro maminku s kočárkem.

Osobně si myslím, že ZNOVUZPROVOZNĚNÍ tramvaje z ulice Holzova JE NUTNOSTÍ. Tramvaj č.8 jezdí ve špičku co 5min a dle mých zkušeností, když jede z města tak po Novolíšeňskou je nacpaná. Aktuálně se dobudoval ne-malý bytový dům uprostřed sídliště u ulice Houbalova, osídlil bytový dům nahoře u Klajdy a mezi Habřím a ul. Kubelíkova bude opět další výstavba - předpokládám, že především mladé rodiny jak je to běžné. Připusťme, že 1/4 bude jezdit auty, ale ten zbytek hlavně žáci a studenti MHD , takže ta tramvaj už bude k prasknutí až po Jírovu. Nemyslím, že by se časový interval mohl ještě o moc zkrátit.
V průběhu cca 15let vznikl na začátku u ulice Holzova nový obytný celek s počtem cca 1500 lidí dle mého. Povětšinou samé mladé rodiny, kterým se děti aktuálně ještě rodí a nebo jsou do věku 15let. Soudě dle několika vchodů co tu znám-vím letos zatím o jedné středoškolačce na cca 80bytů . Připusťme tedy odhadem, že z tohoto počtu je aktuálně minimálně 500dětí do 15let a třeba 40matek aktuálně na mateřské dovolené.Troufám si tvrdit, že v průběhu cca 4 let cca 250 lidí z tohoto komplexu se bude muset nově přesunout v průběhu 6-8 hod ráno do svých škol a zaměstnání a odpoledne zpět. Odhaduji, že za 8let to bude počet o 250lidí opět navíc, pokud se zde konkrétně výstavba ještě nerozšíří. Když se rozhlédnu v této lokalitě kolem, tak do důchodu skoro nikdo zatím nepůjde, takže dopravě neuleví. V případě, že nějako rovnoměrně rozprostřu počet 500 lidí do 30 autobusů 78, které by projely zastávkou Muzeum dopravy (polovina na Slatinu a polovina na Starou Osadu), tak do každého nastoupí nově min 16lidí! Už teď je bývá v tuto dobu problém, aby se do autobusu dostal kočárek!!!! Když já jezdím tak na zastávce směrem na Osadu bývá cca 5-8lidí a na Slatinu 2-3 a to už teď hodně lidí chodí pěšky na šalinu nebo 58ičku (i já cca z 60%), protože na přesnost 78ičky se prostě nedá spolehnout díky několika zádrhelům na trase, jakým je třeba kružák u Slatiny.
Lidé ze staré zástavby na ulici Holzova(nemyslím, že to je víc jak 350lidí) bojují o jejich klidovou zónu na úkor přetížení dopravy v ostatních částech Líšně!!!!!!!! Chtějí například, aby se posílil spoj 58, který ve špičce jezdí min. každých 10 min, aby oni měli klid a neobnovila se tramvaj. Upozorňuji, že v zásadě všichni mají předzahrádky se zelení a pozemek se zelení za domem, na rozdíl od lidí na ulicích Karolíny Světlé, časti ulice Belcrediho a především první části ulice Šimáčkova (naproti škole), kterým se vlivem dopravy doslova třepou baráky a nemají kam utéci, žádnou vlastní zahradu nemají. Pokud se posílí spoj 58, tak ten maximálně posílí ranní a odpolední špunt, který aktuálně brutálně vzniká u ústí ulice Trnkova na ulici Novolíšeňskou.
Dle mého odhadu jízdní doba tramvaje od konečné na ul. Holzova po Hl. nádraží nemůže být delší než 15minut! Tato šalina nebude muset objíždět celé sídliště a jistě s radostí si na ni dojdou i lidé z ulic Heydukova, Bačovského a pod. a tvrdím, že i mnozí co spěchají a pojedou do města místo auta, raději tramvají, protože mimo špičku z Holzovi se zaparkováním třeba ve Vaňkovce dřív jak za 15min prostě nejste.
Tolik nesmyslných argumentů proti tramvaji, které vymysleli domkaři z ulice Holzova a zazněly letos na radnici, jsem už dlouho neslyšela. (Např - stavba se prodraží o milióny tím, že se budou muset vykácet náletové dřeviny z původního drážního tělesa .....jsem rozpočtář a stavař - toto je fakt pitomost a takových tam zaznělo .....). Chápu, že to je pro ně nepříjemné, ale to drážní těleso se NIKDY nezrušilo a kdyby nerozkradli sběrači kovů koleje, tak se myslím daly nějaké peníze do průběžné údržby a muzeum by své kousky do depozitu přesouvali po kolejích neustále. Jistě, je nutné při obnovení vybudovat patřičné odhlučnění a dobře skloubit přejezd s Drčkovou, ale tyto věci jsou řešitelné. Myslím, že by měla vzniknout i skupina obyvatel Líšně podporující obnovení tramvaje!

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.